sobota, 28 lipca 2018

W艂am na Instagrama 馃槺


A teraz czarny scenariusz, kt贸rego w 偶yciu bym si臋 nie spodziewa艂a !


To by艂 m贸j wpis na fanpage, kt贸ry doda艂am w p贸藕nych godzinach wieczornych...
Rosyjscy hakerzy w艂amali si臋 na moje konto na Instagramie !
Jak si臋 zorientowa艂am, 偶e ju偶 utraci艂am dost臋p do profilu ? Ca艂kiem przypadkowo !
Zanim rozpocz膮艂 si臋 wyk艂ad z historii rozmawia艂am ze swoim koleg膮 z grupy - Jankiem (pozdrawiam Ci臋 馃榾), 偶e trzyma艂am prawdopodobnie najmniejsz膮 ksi膮偶eczk臋 艣wiata (!), kt贸ra mie艣ci艂a si臋 w mojej d艂oni !
Chcia艂am pokaza膰 koledze zdj臋cie, kt贸re uwieczni艂am dodaj膮c je w艂a艣nie na profilu instagramowym. Ju偶 wtedy zdziwi艂am si臋, dlaczego nie jestem automatycznie zalogowana, tylko musz臋 na nowo wpisywa膰 sw贸j e-mail (b膮d藕 nazw臋 u偶ytkownika) i has艂o... Niestety, ju偶 nie by艂o czasu na to, bo pan profesor rozpoczyna艂 sw贸j jak zawsze ciekawy wyk艂ad 馃檪.

Ca艂a akcja trwa艂a nieca艂y dzie艅, a proces przebiega艂 bardzo sprawnie.
Nazajutrz serwis Instagrama przechwyci艂 Rosjan贸w i dzi臋ki temu mog艂am odzyska膰 swoje konto.
Musia艂am zmieni膰 has艂o i w艂膮czy艂am (weryfikacj臋 konta) uwierzytelnianie dwusk艂adniowe - kt贸re i Wam serdecznie polecam !

O ca艂ym tym zaj艣ciu i wspania艂emu podej艣ciu serwisu Instagram nagra艂am dla Was vlog, w kt贸rym dok艂adnie opowiadam przebieg tej sytuacji. Zwracam tam r贸wnie偶 uwag臋 na odpowiednie zabezpieczenie swojego konta - nie tylko na Instagramie !
Mam nadziej臋, 偶e moja sytuacja pomo偶e Wam w lepszej ochronie swoich danych, kont i nie b臋dziecie musieli boryka膰 si臋 z takimi problemami, kt贸re ja przesz艂am.


Serdecznie zapraszam Was do obejrzenia vloga.
Komentujcie, piszcie, czy uda艂o si臋 Wam odpowiednio zabezpieczy膰 konto. A mo偶e przydarzy艂a si臋 Wam ostatnio taka sama sytuacja ? Wypowiedzcie si臋 tam :)


Brak komentarzy:

Prze艣lij komentarz